29 augustus 2019

Door Robert Schulze

Hoe bereid jij je voor
op succes?

Ondernemen begint met dromen

En in je dromen is alles mogelijktoch?

Ideeën zijn grenzeloos, mitsen en maren staan ver van je af. En dat is maar goed ook want anders komen ze niet tot wasdom. Het is net als met reizen: er zijn vast nog veel plekken die je wilt bezoeken. Misschien kom je nog niet eens toe aan de helft, maar in je hoofd ben je onderweg, maak je reisplannen en plant je prikkers op de wereldkaart. Dat is precies hoe wij tegen het ondernemerschap aankijken: ondernemen is een reis van droom naar werkelijkheid. En die kun je uitstippelen.

Ondernemen gaat in werkelijkheid natuurlijk met vallen en opstaan. Richard Branson van wereldwijde speler Virgin weet dat als geen ander. Hij droomt talloze plannen waarvan er slechts een aantal daadwerkelijk uitgevoerd wordt. De meesten halen de startstreep niet eens en een flink aantal strandt onderweg. Virgin Records bracht hem wereldfaam, Virgin Cola bleek een misser. Als een optimist blijft hij innoveren en inspireren. Virgin Galactic staat in de startblokken om de eerste ruimtevlucht te maken. Grondregel bij al zijn ideeën: een goede planning helpt je anticiperen (en voorbereiden) op succes. Daarnaast biedt het een dosis vertrouwen bij tegenslag.

Kortom. In elke reis kom je hoogtepunten en dieptepunten tegen. Maar die hoeven geen verrassing te zijn. Is het mogelijk om je voor te bereiden op hoogte- en dieptepunten? Jazeker. Hoewel elke ondernemer zijn eigen expertise heeft en in een eigen tempo zijn organisatie draait, doorloopt iedere ondernemer in grote lijnen dezelfde fasen. Als je weet welke dat zijn en wat er in elke fase gebeurt en wat daarin de uitdagingen zijn dan ben je voorbereid om daar op tijd een antwoord op te vinden.

Hoe? Dat lees je in onze whitepaper over jouw Reis als ondernemer. Stop dreaming, start planning!

Robert Schulze is founding partner van GrowthFactory. Hij vindt het een uitdaging ondernemers verder te helpen met vragen over structuur, financiering en verkoop.

Karins Kijk Op… 2020 en 2021

Karins Kijk Op… 2020 en 2021

22 december 2020 Karins Kijk op... 2020 en 2021Door Karin Verhagen  “Op 10 maart 2020 zat ik met een ondernemer uit de hospitality en evenementenindustrie in de A’DAM toren. We genoten van het uitzicht en bespraken zijn toekomstplannen: met 200 mensen op de...

Wat is jouw waarde als ondernemer?

Wat is jouw waarde als ondernemer?

23 oktober 2020 Door Karin Verhagen Wat is jouw waarde als ondernemer?Wat is jouw waarde als ondernemer en hoe vergroot je deze? GrowthFactory zorgt dat ondernemers bewuster omgaan met datgene wat voor hen waardevol is,’ vertelt Karin Verhagen. ‘Wij kijken naar de...