Roos van Harderwijk
Bij de coaching van onze klanten hebben wij waardegroei vanuit jouw dna en doen waar je blij van wordt hoog in het vaandel. Ik kan zeggen dat ik bij GrowthFactory met liefde practice what we preach. Mijn hele leven al bouw ik relaties vanuit oprechte interesse, betrokkenheid, leergierigheid én vooral door… te luisteren.
Al ruim 20 jaar stel ik als communicatieadviseur en auteur talloze ondernemers en zzp’ers vragen als: Wat drijft je? Wat vind je belangrijk, wat is je passie en waar wil je naartoe? Hoe kom je daar? Vragen die ook jouw intentie en visie helder maken. Vanuit dit authentieke profiel help ik je vervolgens jouw verhaal vertellen door het krachtig op te schrijven. Een waardevolle basis én boost voor jouw positionering.
Het begint met jouw verhaal
Jouw persoonlijke waarden vormen de cultuur van jouw organisatie. En een authentieke cultuur trekt de juiste talenten aan én klanten die bij jou passen. Ik help je jouw positionering helder krijgen én overtuigend uitdragen. Zodat mensen weten waarom ze jou/jouw bedrijf nodig hebben. Hoe ik dit doe?
.

Mijn expertise
Visie & Intentie sessie – een GrowthFactory Visie & Intentie sessie geeft een duidelijke vastlegging van je stip op de horizon en helderheid bij jezelf; het laat zien waar jij als ondernemer voor staat en naartoe wil. Groeikansen ontstaan vanuit een heldere intentie en visie. Je intentie is je diepste drijfveer of kompas en verandert nooit. Waar intentie van binnenuit komt, vertel je met jouw visie waar je naartoe wilt (3 jaar vooruit max) en is deze afhankelijk van externe factoren. Aansluiting op elkaar van intentie en visie biedt kortom een ijzersterk kompas voor groei en grip voor de komende jaren. Je krijgt een helder en authentiek profiel in de markt en intern.
Dit vormt dan ook het uitgangspunt voor jouw verhaal; de positionering van jezelf en je bedrijf.
Positioneringssessie en communicatieplan | strategie | uitvoering –als je weet waar je staat, waar je naartoe wilt en alle onderdelen in lijn zijn met elkaar, kun je jouw positionering bepalen. En vanuit daar een duidelijke en sterke communicatiestrategie formuleren. Het zorgt ervoor dat jouw verhaal stáát, overtuigt en impact maakt.
Persoonlijk Manifest – met je Persoonlijk Manifest geef je een persoonlijke gebruiksaanwijzing aan mensen – medewerkers, (potentiële) klanten – die met je willen werken. Het manifest geeft handvatten zodat mensen weten wat je drijft en wat de ongeschreven spelregels zijn in de samenwerking met jou.
Wat vind je belangrijk? Wat zijn je drijfveren en ambities?
Je passie? Wat kun je goed? Wat doe je en waarom? En hoe het liefst? En hoe vooral niet; wanneer raak je geïrriteerd? Waar mogen mensen je altijd bij helpen?
Met jouw Persoonlijk Manifest leg je een krachtige basis voor de cultuur van jouw organisatie.
Ik schrijf, ik sport, ik trek de natuur in maar bovenal ben ik kunstliefhebber, met een voorliefde voor moderne, hedendaagse en toegepaste kunst. Van kinds af aan al; opgegroeid in een kunstminnend nest bracht ik uren door in de kunstverzameling en ateliers van mijn ouders en van bevriende kunstenaars, waar ik fantaseerde over het uitvliegen van hun werk naar nieuwe bestemmingen. Ondernemers als ik ben, resulteerde dit in mijn ‘andere’ werk als Artvisor waarbij ik bedrijven en particulieren help bij de aankoop van kunst. Ik vertel je ook hier graag meer over.
Whitepapers:
Crisis vol kansen
De juiste keuzes maken in crisistijd? Concrete tips en handvatten voor gerichte stappen.
Succesvol groeien
Inzicht en hands on tips helpen je anticiperen op veranderingen. Én voor waardevermeerdering en rust in jouw ondernemerschap.
8 tips voor rust en structuur
Hoe je evenveel winst en omzet draait met minder werken. En écht tijd (en energie) overhoudt voor de sportschool.
Anita Meijer
Eigenaar/directeur Tolken Select
“Roos bezit de kwaliteit om in een relatief korte tijd veel informatie te vergaren over de ondernemer, de dienstverlening en de doelstelling van het gesprek en de samenwerking. Dat gaat, vanuit het perspectief van de ondernemer, helemaal vanzelf en verhalend. Roos stelt vragen, waardoor je dieper op de materie in gaat en ze zorgt ervoor dat ze daadwerkelijk snapt waar het over gaat.
Naast het verhaal van de ondernemer heeft Roos, in ons geval, zich ook in korte tijd moeten verdiepen in de betreffende aanbesteding en dat is geen sinecure. Het ging om een niche in de markt, waarbij geheel nieuwe wetenswaardigheden over het tolken bij gemeenten naar boven kwamen. Die stof heeft Roos zich in korte tijd eigen gemaakt.
De teksten die Roos aanleverde waren prettig te lezen, waarbij wij als ondernemer centraal staan. Wij herkenden ons in de tekst en hebben de meerwaarde ervaren van het laten schrijven van teksten door Roos, die met een helikopterview alle door haar verkregen informatie tot een lopend en treffend verhaal weet te smeden.
We hebben complimenten gekregen van de aanbestedende partij over de tekst en de aangename schrijfstijl. Voor ons is Roos haar werk- en schrijfstijl een leidraad geworden hoe wij ons in de markt willen profileren: een vakbekwame en maatschappelijk betrokken organisatie.”
Frank van den Ouden
Business Coach/Adviseur
“Roos heeft mij geholpen om mijn profiel op te stellen, niet omdat ik mezelf niet ken, maar omdat ik mezelf niet vanuit ‘de ander’ kan zien. Vanuit een ontspannen interview weet Roos door te vragen naar ‘hoe die kwaliteit zichtbaar wordt’ en ‘wat iemand anders dan merkt’. Ze komt daarmee goed tot de kern. In het profiel dat ze heeft geschreven, herken ik mezelf uitstekend. Het vraagt natuurlijk wat kwetsbaarheid om iemand anders jouw profiel te laten schrijven, maar aan Roos kun je dat wel toevertrouwen.”
Joyce de Ruiter
Spreker | Auteur Joyce de Ruiter.nl
“Al vanaf het eerste moment was het contact met Roos ontzettend prettig. Ze luistert, ook tussen de regels door, ze stelt de juiste vragen om boven water te krijgen wat je zelf niet lukte te verwoorden en verdiept zich in de doelgroep. Roos lukte het om die finesses in mijn websiteteksten aan te brengen waarmee mijn teksten een veel grotere lading en impact kregen. Aanrader!”
Contact
Geen nieuws meer missen van Roos?
Laat je gegevens achter en ik houd je op de hoogte van de laatste blogs, whitepapers en nieuwsberichten!