5 producten waarmee we jou als ondernemer door deze tijd heen helpen
(en lees onderaan de ervaringen van ondernemers die jou voorgingen)
Kort en eenmalig Sparren of hulp bij het nemen van lastige besluiten
Als ondernemer en professional moet je in de komende periode veel besluiten nemen. Over je medewerkers, over je productportfolio of je tarieven en prijzen. Of hoe je je kunt voorbereiden op de volgende fase.
Wij houden je een spiegel voor, stellen vervelende/kritische vragen en zorgen dat je NU besluiten kan nemen, want dat is waar het in deze fase om draait.
Wil je kennismaken, kort Sparren of hulp van een van onze ervaren coaches? Neem dan contact op een voor een productief kennismakingsgesprek met een van onze partners.
Strategie en scenario’s bepalen voor het komende jaar
Er heerst veel onduidelijkheid en de komende periode is spannend. Uit ervaringen in het verleden is gebleken dat bedrijven die zich tijdens de crisis het beste voorbereidden, het snelst en beste uit de startblokken kwamen. Alleen: hoe bereid je je voor? Wat zijn nu de beste besluiten? Waar richt je je op? We helpen je met het uitwerken en bedenken van de verschillende strategieën. En geven je de tools om een goed gemotiveerde keuze te maken die niet alleen nu zorgt voor de continuïteit van je bedrijf, maar je ook in staat stelt snel door te groeien als die kans er weer is. Zo zorgen we dat je klaar bent voor de nieuwe tijd.
Samenwerking verbeteren & Team bouwen
Veel samenwerkingen komen onder druk, want er komt veel op iedereen af. En goede afstemming tussen partners, maar ook tussen jou en je team, maakt samenwerken lastiger. En waar verschillende manieren van kijken eerst goed van pas kwamen, kunnen ze nu behoorlijk in de weg zitten. Ga samen in gesprek onder begeleiding van onze Business Coaches, want in deze periode is het van cruciaal belang om samen op 1 lijn te blijven.
1) Hoe bouw je en motiveer je je team op afstand?
2) Hoe zorg je dat je partnership deze periode doorstaat?
(Her)positionering en ontwikkeling: persoonlijk of dat van je bedrijf
De wereld verandert, sommigen spreken van een reset. Uit onderzoek blijkt dat nu een uitgelezen moment is om te reflecteren, om jezelf opnieuw uit te vinden. Misschien wilde je jouw bedrijf of je eigen expertise sowieso al anders positioneren. Deze crisis biedt een kans om zaken daadwerkelijk anders aan te pakken. Wie ben je, wat vind je belangrijk en zijn je ambities? Lukt het jou in deze tijden van crisis je passie te blijven voelen? En focus te houden? Jouw persoonlijke waarden vormen de cultuur van jouw organisatie. En een authentieke cultuur trekt de juiste talenten aan én klanten die bij jou passen. Juíst nu!
- Doe de Talententest en ontdek welke je nog laat liggen en wat je blinde vlekken zijn. Misschien heb je altijd het idee gehad dat je niet helemaal uit de verf komt. Of wanneer je wilt weten wat je volgende stap moet zijn om zelf te groeien en daarmee ook je bedrijf. Daarna kun je je persoonlijk laten coachen of een Persoonlijk Manifest laten maken zodat je voortaan weet en kunt communiceren waar jij voor staat.
- Ontwikkel je skills voor Business Coach of Trusted Advisor
Je bent een kei in jouw vak en hebt ondernemers veel te brengen. Alleen zijn ondernemers enorm gedreven, ze hebben ook krachtige overtuigingen zodat je niet altijd weet hoe je ze het beste kunt helpen. Ondernemers hebben passie en focus, net als jij. Ze kunnen jouw hulp en expertise zeker gebruiken, daarbij is het belangrijk dat je hun taal spreekt en weet hoe je ze het beste kunt bereiken. Meld je daarom aan voor onze (online) training Business Coaching Essentials en ontwikkel jezelf in 5 ochtenden van professional naar trusted advisor.
Denk jij eraan je bedrijf te verkopen? Of wil je juist strategisch overnemen?
Er vindt, net als in vorige crises, nu al een consolidatieslag plaats. Investeerders en grotere bedrijven zijn in deze periode druk bezig om voor hen interessante bedrijven te kopen, die in de problemen zijn geraakt door de huidige crisis.
Er zijn echter ook veel goede ideeën, bedrijven of producten die ook na deze periode weer snel kunnen groeien. Maar je weet niet wat je nu het beste kunt doen en wat de risico’s zijn. Handel je uit angst en onzekerheid of durf je te blijven ondernemen? Wellicht heb je een financiering of investeerder nodig om toch zelf in de driver’s seat van jouw bedrijf te blijven? Onze Business Coaches bekijken samen met jou wat de beste oplossing is. Niet alleen voor nu, maar juist voor later.
Freerk Kalsbeek
BrandSentry
“Corona overviel ook ons; we hadden alles in de startblokken staan voor een grote campagne die door Corona ineens volstrekt zinloos werd. Dat was een enorme teleurstelling. We hebben toen onze propositie om moeten bouwen om weer relevant te zijn. Ondanks de onzekerheid heb ik geen paniek ervaren. Mede dankzij Karin heb ik de rust en focus kunnen bewaren. Ik heb haar vrijwel meteen aan het begin van de crisis gebeld dat ik onze coaching gewoon wilde voortzetten. Elke maandag hadden we zodoende een half uur telefonisch contact om te sparren. Hierbij kon ik mijn eigen zorgen kwijt, zaken die ik intern niet of moeilijk kon bespreken. Karin is objectief, staat er verder vanaf. Onze gesprekken gaven mij helderheid en richting, er kwam en komt immers veel op je af. Ze hield mij daarin scherp, ook om afstand te houden van de operatie. Mijn valkuil is namelijk om in de waan van de dag terug te vallen. Dit werd mij definitief duidelijk dankzij de ODC talentmeting, een waardevolle test die GrowthFactory gebruikt om inzicht te krijgen in je drijfveren en talenten. Maar ook in je verborgen oftewel, ontwikkelbare competenties én dus je valkuilen. Dankzij dit inzicht en de sturing hierbij van Karin, heb ik de blik vooruit kunnen houden. En kunnen blijven bouwen. Heel waardevol. Inzicht is namelijk één, het daadwerkelijk toepassen en eigen maken een belangrijke volgende stap. Wat dat betreft zeg ik altijd dat elke ondernemer een coach zou moeten hebben, ook als er geen crisis is.”
Marlous van Wijnen
MW Studio’s
“Wat je de wereld in zendt, krijg je ook weer terug. Dit is al jaren mijn volle overtuiging dus toen de Corona-crisis uitbrak, heb ik meteen nieuwe doelen gesteld en daar mijn koers op aangepast. Zo heb ik mijn klanten aandachtig nagelopen en bedacht wat hun behoeftes konden zijn in deze nieuwe, veranderende omstandigheden, om daar vervolgens gericht op in te kunnen spelen. De coaching van Frans was en is daarbij een enorme stimulans en fijn houvast; hij helpt mij al jaren om focus te houden op de zaken die er op dat moment toe doen. Dat is het uitgangspunt van de aanpak van GrowthFactory: zij brengen haarscherp in beeld op welke drie à vier onderdelen je je moet richten per groeifase, om gefocust door te groeien naar de volgende. Voor mij gold tijdens Corona: focus op en investering in de rode zaken, oftewel de infrastructuur van mijn organisatie.
‘Nú investeren zodat je straks klaar staat als de markt er weer klaar voor is en je vol gas kunt geven,’ was dan ook het advies van Frans aan het begin van de crisis. Natuurlijk heeft dit tranen gekost: ik zag mijn opdrachten stilvallen en moest in vaste lasten zoals de huur en boekhouding snijden. Tegelijkertijd heb ik iemand aangenomen. Al met al heeft het geholpen om mijn organisatie klaar te stomen en inmiddels ben ik weer volop in bedrijf. Frans bewijst dat een coach niet alleen nodig is als het goed gaat, maar juist ook als het lastig is.”
Geert van Ouwerkerk
President Nederlandse Zakenkring Valencia
“Toen de Corona-crisis uitbrak wilde ik iets doen voor de leden van de business club hier in Spanje. Er was onverwacht sprake van een extreme situatie, inclusief een lockdown, die in eerste instantie angst met zich meebracht. Mensen hebben dan de neiging om in hun schulp te kruipen terwijl je dat in mijn ogen juist niet moet doen. Zo snel mogelijk acteren, zorgt voor minder grote schade. Niet iedereen wist hoe, ik wilde de leden daarom handvatten aanreiken. Karin heeft dit in twee online sessies gedaan. In eerste instantie heeft ze het model van de Reis van de Ondernemer uitgelegd. Deze beproefde methode van GrowthFactory laat zien dat een fase als deze, gekenmerkt door stress en desillusie, altijd voor komt in het ondernemerschap. Inzicht in de verschillende fases van ondernemen, met de daarbij behorende energie en gevoelens die de besluitvorming bepalen, zorgde meteen voor een stuk bewustwording. Dankzij de gerichte handvatten wisten de leden op welke zaken ze zich moesten richten om verder te groeien. Al met al een waardevolle manier om boven de situatie uit te stijgen en de schouders eronder te zetten. De roadmap die Karin aanreikte, inclusief inzichten én nieuwe energie zorgden ervoor dat zaken opgepakt konden worden. Daarnaast heeft het mij doen inzien dat communicatie én kennisoverdracht, één van de doelstellingen van een businessclub, binnen deze nieuwe vorm van communiceren, namelijk online, wél mogelijk is.”









Op de hoogte blijven?
Op onze site en social media posten wij regelmatig artikelen, blogs en nieuws over ondernemen. Onze klanten laten we daar ook graag aan het woord. Wil je daarnaast onze nieuwsbrief ontvangen? Schrijf je hier in, dan ontvang je 'm maandelijks in je mailbox.
En heb je alsnog een ondernemersvraag waar je niet uitkomt? Daag ons uit, het eerste antwoord plus een kop koffie is van ons!